Overføre billetter? Refusjon? Mistet reisekortet?

Overføre til ny mobil

Du kan overføre gyldige 7-dagersbilletter og 30-dagersbilletter til ny telefon (dersom du benytter samme mobilnummer.)  

Last ned Farte appen på ny telefon. 

  1. Åpne appen og godkjenn salgs- og bruksvilkår. 
  2. Godta personvernerklæring.
  3. Legg inn ditt telefonnummer. 
  4. Trykk JA på spørsmålet om du vil benytte profilen på denne telefonen. 
  5. Motta aktiveringskode pr sms. Fyll inn denne og følg stegene videre. 

Har du byttet mobilnummer? Kjøp ny periode i appen og benytt vårt skjema under dersom du skal søke refusjon om gjenstående enkeltdager.   

Refusjonsbeløpet regnes fra den dagen vi mottar forespørselen om refusjon fra deg. Husk at du må betale 100 kroner i gebyr per ekspedisjon. 

Skolekort

Har du mistet ditt skolekort? Ta kontakt med skolen du går på.

Refusjon av periodebillett

Hvis du ikke lenger kan bruke din periodebillett, enten kjøpt på reisekort eller i Farte Appen, så er det mulig å få resterende dager refundert.  

Refusjon forutsetter at beløpet for refusjon overstiger kr 100 da det trekkes et ekspedisjonsgebyr på kr 100 når tilbakebetalingen gjøres. Refusjonsbeløpet regnes fra den dagen vi mottar forespørselen om refusjon fra deg.  

Du får kun refusjon for antall resterende døgn.

Fyll ut skjema skjema for REFUSJON her med info vi trenger så vil vi hjelpe deg så raskt som mulig.

Defekt reisekort

Har reisekortet ditt sluttet å virke? Vi erstatter defekte reisekort, uten synlige skader, kostnadsfritt. 

Du får hjelp til å overføre billetter til nytt reisekort ved å ta turen innom Farte kundesenter i Torggata 18, mellom kl 08:00 og 15:30. Er reisekortet ditt synlig skadet må du betale 50 kroner for å få overført billetten eller reisepengene til et nytt reisekort.

Har du ikke anledning til å komme innom Farte kundesenter i Torggata 18? 

Fyll ut skjema til kundeservice så vil vi hjelpe deg så raskt som mulig. 

Rette innehaver er den personen som enten har registeret reisekortet i nettbutikken vår eller som, ved hjelp av kjøpskvittering med reisekortnummer og bankutskrift, kan dokumentere at han eller hun er rette eier av reisekortet. 

Ødelagt reisekort

Er reisekortet ditt synlig skadet må du betale 50 kroner for å få overført billetten eller reisepengene til et nytt reisekort. Du må vise gyldig bankutskrift som viser kjøpet.

Du betaler 50 kroner for et nytt kort og dette kan kjøpes på lokalbussen i fylket, på Farte kundesenter i Torggata 18 mellom 08:00 -15:30 eller hos Narvesen i Grenland og Kragerø. 

Ved refusjon/overføring av periode eller reisepenger til nytt kort, forutsettes det at beløpet for refusjon overstiger kr 100 da det trekkes et ekspedisjonsgebyr på kr 100. Beløpet regnes fra den dagen vi mottar forespørselen om refusjon/overføring fra deg.

Fyll ut skjema til kundeservice så vil vi hjelpe deg så raskt som mulig. 

Mistet eller stjålet reisekort 

Har du mistet reisekortet ditt og kan dokumentere at du er rette innehaver av reisekortet? Vi hjelper deg gjerne.

Vi kan da overføre innhold på reisekortet ditt til et nytt reisekort ved enten å:

  1. Legge kortet i nettbutikken, slik at vi overfører det digitalt, eller
  2. Ta turen innom Farte kundesenter i Torggata 18, Skien mellom kl 08:30 - 15:30.

Du betaler 50 kroner for et nytt kort. Ved refusjon/overføring av periode eller reisepenger, forutsettes det at beløpet for overstiger kr 100 da det trekkes et ekspedisjonsgebyr på kr 100. Refusjonsbeløpet/overføringsbeløpet regnes fra den dagen vi mottar forespørselen om refusjon fra deg. 

MERK: Skulle du finne mistet kort senere, er det bare å kaste det. Vi sperrer kort som er mistet, og åpner det ikke igjen senere. 

Har du ikke anledning til å komme til Farte kundesenter på dagtid? 

Da må du først kjøpe et nytt reisekort på lokalbuss i fylket eller på Narvesen i Grenland eller Kragerø og Matkroken på Landmannstorget, deretter fylle ut kundeskjema nedenfor med info vi trenger. 

Ved refusjon/overføring av periode eller reisepenger, forutsettes det at beløpet for overstiger kr 100 da det trekkes et ekspedisjonsgebyr på kr 100. Refusjonsbeløpet/overføringsbeløpet regnes fra den dagen vi mottar forespørselen om refusjon fra deg.

Viktig informasjon om mistet reisekort og kvittering

Vi minner om at kvittering alene ikke er gyldig dokumentasjon for gjenoppretting av reisekort.

For at vi skal kunne utstede nytt reisekort med resterende produkt, må kvitteringen fra buss være vedlagt bankutskrift som bekrefter kjøpet. Dette gjelder alle som har kjøpt billett eller produkt om bord i buss. Kvittering uten tilhørende bankutskrift godtas ikke.

Avslutte reisekort

Trenger du ikke lenger ditt reisekort? Ønsker du å avslutte ditt reisekort og har mer verdi igjen? 

Fyll ut skjema til kundeservice så vil vi hjelpe deg så raskt som mulig. 

Refusjon forutsetter at beløpet for refusjon overstiger kr 100 da det trekkes et ekspedisjonsgebyr på kr 100 når refusjonen gjøres. Refusjonsbeløpet regnes fra den dagen vi mottar forespørselen om refusjon fra deg